Så mysigt att vara hemma

Hemma! Så härligt, jag har längtat så mycket.

Igår var jag och Eric och spelade squash, jag har aldrig provat det tidigare. Det var faktiskt skoj, men jag har sjuk träningsvärk idag. Eric är nog ganska duktig, ibland körde han lite med mig och det kändes. På kvällen var vi, mamma och Peter och spelade bowling. Vi var ganska jämna, men Peter vann. Jag var helt slut i armen redan när vi kom dit efter squashen. Så jag började dåligt men i slutet gick det riktigt bra, det brukar alltid vara tvärt om, att jag tröttnar i slutet.

Idag har vi julstädat här lite, tror att vi ska klä julgranen ikväll. Men nu har vi letat överallt efter julgransfoten, vi kan inte hitta den någon stans! Julmaten ska göras och vi ska nog snart iväg och handla lite senare. Det är så skönt att vara hemma!

I torsdags var jag väldigt flitig, jag jobbade med mässan, ringde hela dagen, det gav lite resultat iaf. Jag kan inte förstå att det kan vara så trögt. Men det är kanske fel tid, alla tänker bara på julen nu.

Nu bakar mamma bullar, och snart ska vi baka kakor, ja som sagt mysigt att vara hemma! Jag har lärt mig att sticka för tredje gången nu. Första gången var väl för lite mer än 10 år sedan, då stickade jag en halsduk. Andra gången var förra julen när jag var hos pappa och Ingrid, då Ingrid lärde mig. Nu håller jag på att sticka en mössa, ser ut att bli ganska bra. Det gäller ju att göra det ibland för att inte glömma helt. Det är kul men jag har redan fått ont i tummen.


Nu är det bara 4 dagar kvar till julafton, då kommer mormor hit igen, mysigt. Det är första julen vi firar i det nya huset, det blev ju klart i påskas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0