Och veckans kock.... är jag!

Startade dagen med att gå till gymmet innan frukost och tränade core. Aldrig smakar havregrynsgröt så gott som när man har varit och tränat.

Ikväll blir det spinning, så det blir en flitig dag, ska plugga hela dagen nu är det tänkt. Ska bli klar med storytellingsuppgiften idag.

Åh vad jag längtar hem, ska inte hem förrän om fyra veckor, men den helgen blir nog hur mysig som helst. Då får jag träffa både mamma och Peter, mormor, min syster och hennes familj och så klart mina doggisar. Eric ska vara kvar här, för sen åker vi hem på onsdagen igen, över jul. Åhh så mysigt...

Denna veckan är det jag som är kock i huset, då blir det billigt och nyttigt. Min kära kock lagar i vanliga fall alldeles för god mat varje dag, rena lyxen. Ikväll blir det dock inte speciellt nyttigt men gott, Keldas tomatsoppa med tortellini och salami i.

I morse när jag gick till gymmet var det klarblå himmel men det småsnöade eller haglade, några små vita korn föll iaf. Riktigt isigt var det. Men vi har en stark krake ute i trädgården, denna lilla ros. Hur ska jag övervintra denna fröken florist?


En glad ros i kylan i vår trädgård.

Dags att plocka fram boken nu...Plugga, bara en uppgift kvar, kämpa Malin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0