Värsta dagen någonsin!

Kom hem efter halv tre inatt, skulle egentligen slutat halv två men det var totalt kaos, ja då menar jag verkligen kaos...


Jag tar det från början... Jag jobbade på Bik Bok igår på dagen, det gick jättebra, var själv lite i butiken och sålde som superbra, bästa dagen på länge för butiken. Det var väldigt mycket folk på stan och det var köer både till kassan och till provrummen, stressigt men skoj, fick verkligen press på mig där som nybörjare vid kassan, men det gick över förväntan.


Kom hem vid halv tre på eftermiddagen, för att sätta mig vid min hemtenta. Jag var så trött men kände mig tvungen att plugga, pluggade på bra och fick klart en och en halv fråga. Sen kom Eric hem och han ville gå ut och äta, så fick det bli. Kändes skönt att få koppla av en stund och maten var riktigt god, vi åt på finaste stället i stan, Eric bjöd.


Kom tillbaka hem vid 19 tiden och jag var helt slut efter dagen, ville bara gå och lägga mig, men nej, nu var det bara att packa ihop och bege sig till andra jobbet. Trodde inte att det skulle bli så mycket att göra, tog mig mina pluggsaker. Skulle ha ansvar för garderoben och vara värdinna under kvällen, det skulle komma 800 gäster och såklart kom alla på samma gång. Det var det värsta jag gjort i hela mitt liv, Aaahhhhh!!!


Det var jag och tre andra tjejer, Jag och en av dem stod och tog emot jackor och betalning medan de andra två hängde in jackorna. Insläppet började 21.00 och ja kollade på klockan när hon var 23.00, torkade svetten och började skrika på alla gäster, jag hade gråten i halsen och alla gäster var förbannade på oss, skrek till oss och såklart var ju alla skitfulla redan när de kom. Jag försökte kolla över alla gästerna för att se om folkmassan tog slut men icke, så långt jag kunde se stod förbannade arga, svettiga och fulla vuxna människor. Mitt i all hysteri började vissa hämta ut sina jackor igen och ville hämta cigaretter etc, hur sjutton kunde de, plus att de då var förbannade på oss för att det inte gick snabbt nog. Ingen hade jämna pengar och växeln tog slut efter bara en timme. De betalade allt från ingenting till hundra spänn för att hänga in. Inte nog med att det var totalt kaos så gick allt fel som kunde gå fel, som sagt växeln tog slut, nummerlapparna tog slut så jag fick börja skriva egna, skitbra... alla var vansinniga, jag var hysterisk och förbannad, jackorna låg huller om buller inne i det lilla fullproppade rummet, de andra tjejerna var i panik... Gú det var så hemskt.


När väl alla hade hängt in, var klocka nästan tolv, då hade jag ringt, med gråten i halsen och kallat in Eric, vi behövde all hjälp vi kunde få, dags att strukturera lite, snart ska ju skiten ut igen. I över en timme sorterade vi kläder i garderoben och en efter en aspackad gubbe kom för att hämta sina saker. Det flesta förstod hur illa de hade betett sig tidigare, så de bar om ursäkt när de gick hem.  Klockan är ett och vi är klara, nu ska det ju stänga men nej, de sista går inte förrän efter 02.00, och då ska vi börja städa upp allt... Halv tre går vi hem, helt slut... fy sjutton vilken sjuk dag!

Tack för att du tog dig tid att läsa allt detta, ursäkta språket...

Äntligen har vi fått lite ordning...så här glad blir man när man hittar det man ska...Kämpa...

När Vi väl hade fått ordning på det mesta, passade jag på att ta några foton, men här ser det riktigt välorganiserat ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0