Min härliga påsk

Långfredagen
vägen till stan
Paul tog en stor glass, men inte den störstaAnna och glassarna


Jag träffade min gamla klasskompis Anna, så vi tog en runda i staden med hennes hund, sen gick vi till världens bästa glassbar, då följde även Paul med, han lyckades nästa med den största glassen, två smaker med mjukglass, doppat i choklad. Jo det är sant det finns ännu större.

Gräddnöt i extra-ljus-strut, min favorit.
Jag höll mig till min favvis, gräddnöt i den ljusaste struten de lyckas tillverka.


Vädret var underbart och vi satt på trappan till Fredrikkyrkan på torget och njöt av våra glassar.



Sen mötte jag upp Martina på vägen hem, passade då på att ta ett kort på vårt hus, det är det vita mellan de två gula. Jag och Martina gick hem och lagade mat, satt även ute på tomten och njöt av den fantastiska vårkvällen. Som vanligt måste ju allt förevigas, så vi tog massa fina kort i solnedgången på vår brygga.


vår tomt
Jag, Percy och TildaMartina och jag lagade påskmiddag tillsammans, detta är resultatet.
Converse i all sin praktMartina försöker lyckas med ett snyggt foto




Efterrätt, naturgodis och den fina påskblomman jag fick av Martina


Påskdagen
På påskdagen kom min syster och hennas familj, det blev massa god mat, och tårta. Vi firade Peter som fyller 50 år på valborg, men då är jag inte hemma. Peter fiskade lite och fick en gädda på första kastet.

Fiske och annat mys nere vid bryggan i vårsolen
En gädda på första kastet
Jag och min systerMarika och Viktor


Annandag påsk
Det var även underbart väder denna dagen, jag och Peter byggde staket sen solade vi lite. Jag åkte hem till Varberg på kvällen.

Min stugaMina doggisar solar
Jag och mamma solar

Tack för en underbar helg familjen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0