Dag 3 söndag

Då var det söndag. Det blev lika god frukost denna dag. Peter och Eric åkte bort till hallen igen för att hämta min säng, som vi inte kan ha i nya huset. Jag och mamma gick en vända i skogen, plockade lite hallon och letade efter svamp och cykeln. Inget fynd denna gången heller.

Vi åkte ut till Gätterön och kollade när alla Starbåtar lämnade hamnen, fullt ös...


Detta är Pelle Pettersson! Snart 80 år och mannen som ligger bakom denna båt, han är med och tävlar, imponerande!



Vi väntade ett tag för att försöka ragga upp någon med motorbåt för att komma ut på havet, ingen lycka denna gång. Tillbaka till hamnen igen började det bli dags för lunch, Campusrestaurangen och buffé. Japp det fick det bli och vi åt nog alla för en hel vecka.

Där efter var jag och Peter ute och seglade en sväng.


Det var redan bestämt att vi skulle en tur ut till vackra Träslövsläge för en glass på det välkända TreToppar.

Vi vill även utfärda en varning för en invation av NYCKELPIGOR!!!! Jag trodde inte mina ögon, jag har inte sett så många nyckelpigor sammanlagt under mitt liv som jag gjorde på ett och samma ställe, SJUKT! De var överallt....
 

Kommentarer
Postat av: Syster

Roligt med bloggar så även jag kan ta del av er helg :-) Var sjukt mycket nyckelpigor på Öland med, söta men för många blir nästan äckligt!

2009-08-02 @ 20:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0