Mamma och Peter på besök, dag 1 & 2

Nu har ännu en underbar helg tagit slut. Mamma och Peter har precis lämnat Varberg men galet vad vi har hunnit med mycket på +två dagar!

De kom fredag kväll, då körde vi och lämnade lite möbler i vårt förråd och sedan körde vi ut till Gätterön för att kolla om det var något ös bland alla båtar, nopp. Fullt med båtar men knappt en människa var där, de hade väl redan gått och lagt sig för att vara pigga till första seglingen på lördagen. Det blev dags för att sova för oss också då de kom ganska sent. Glömde säga det att Eric ställde sin cykel vid Sparbankshallen denna kväll och vi skulle hämta den dagen efter då vi skulle dit igen.

Så var det dag 2 då (lördag).
Uppe med tuppen och frukosten avnjöts tillsammans här i Längan. De firade även mig, lite tidigt men uppskattat, TACK SÅ MYCKET Marika med familj, Mormor och mamma och Peter!

Sen skulle vi gå en sväng men vi tog bilen med oss bort till Sparbankshallen för vi skulle gå på Samlarmässa, men vi upptäckte då genast att det saknades något.... Cykeln var borta. Vi gick omkring i området, kollade i buskar och letade överallt... Borta! Vi tänkte då att någon hade haft kul och kastat in den i en buske då den är tung att släpa på låst. (fortsättning följer). Vi gick in på mässan sen iaf, mysigt och en fin loppis, mamma hittade lite Karlskronaporslin.

Klockan blev 11 och vi hade då bokat tid med vår blivande hyresvärd för att visa upp lilla stugan. Därefter hade vi fått nys om en fårfarm en bit utanför stan, så bilen började rulla dit. Väl framme blev jag väldigt positivt överaskad. Ett jättecharmigt ställe med en liten bod både med ullprylar och delikatesser. Även ett fik. Vi tog varisn delikatesstallrik där i parken, se bild nedan.

Vi åkte in till stan igen och letade då upp en liten "pruttpruttbåt"/fiskebåt som gick 5 knop som snabbast. Vi började vår resa ut mot startfältet. Glömde säga det att det är VM i Starbåt denna veckan i Varberg, det var detta vi skulle ut och se. Men efter en lång stund och halvägs ut fick viu vända, vi fick iaf se båtarna som seglade ut och guppa på de väldigt höga vågorna. Det var en mysig tur.

Vi blev sedan fikasugna så det blev kaffe och glass vid Kallbadhuset.

Sen fortsatte letandet efter cykeln, länge. Jag är nu övertygad om vart den tros befinna sig. Den lär dessvärre inte se ut som den gjorde innan försvinnadet. Vi gick inne i ett område intill hallen där den försvann, jag vill inte säga vad detta heter men det börjar på S och slutar på örse, ett ställe som jag totalt tappat förtroendet för. Här fanns ca 5 000 cycklar varav 4 000 tusen var antingen utan sadel, ommålade, pajat lås, utan däck.... ja ni förstår. De är proffs på det där. Med andra ord hopplöst!

På kvällen for vi ner till stan och hamnen igen. Först åt vi middag på Zorba, smaskig förätt och planka. På bilden nedan kan ni se en sannslöst stor båt, det är ratten jag håller i, galet.

Trötta och belåtna blev det åter läggdags, somnade på stört!