Begravning

Kom precis hem efter att ha varit i Överlida på begravning. Det är min faster som har dött. Det var riktigt jobbigt såklart, många som var så otröstbara. Men det var ändå trevligt att få träffa alla som jag inte sett sen jag döptes... Massa kusiner hade jag och de hade massor av barn. Hon som dog hade 12 barnbarn, enbart pojkar.

Det var även på tiden att jag träffade min far, snart ett år sedan sen sist. Var skoj att se honom, så fin och uppklädd...

Just det, tokmycket snö har intagit Sverige. Jag är glad att vi inte har någon i Varberg men det var gott om det på vägen mot Överlida och längre ner, Falkenberg och Halmstad var tydligen helt vitt. Pappa fick köra i 40-50 hela vägen från Skåneland...

Sitter och väntar på att min kära karl ska komma hem från Kurorten nu...


Kommentarer
Postat av: Syster

Stackars familj, att man orkar överleva själv...två stycken på ett år! Förstår att de var jobbigt men samtidigt kul att träffa alla. De måste ha tyckt att de var kul att träffa dig med, att din pappa har en så trevlig och söt dotter :-) Hur kan de ha 12 barnbarn, hur många barn hade de?

2009-12-15 @ 18:42:50
Postat av: malin björk

Ja det har nog inte varit lätt för dem. Peo var iaf fantastisk trevlig idag, starkt av honom. Det var jätteskoj att träffa alla. Men det är ju väldigt trist att det är under så trista omständigheter.



De har tre döttrar och två sönder, men då minus en son. så fyra barn.



Det är ju många släktingar som bor här i Varberg, så får se till att träffa dem lite.



KRAMAR

2009-12-15 @ 19:45:23
URL: http://maliiinbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0