Röd dag, men jag behöver ju en dragkedja

Idag har vi varit på lunch hos Britta med hundarna. Eller lunch kan man väl inte kalla det, fin lax med potatis och två olika såser, efter det kex med fin ost och sylt. Efterrätt äpple och persika, vad det nu hette, med grädde jättegott iaf. Sen gick vi en liten sväng med hundarna och sen fika. Vilken lyx. Det är en riktigt härlig gammal dam, jag provade hennes hattar idag, så glamorösa. Jag ser fram emot då hon ska visa mig alla hennes klänningar som hon berättat om.

Det är riktigt blåsigt idag, ca 14m/s, nere vid havet var det väldigt mycket och vilda vågor. Men det har varit väldigt stilla nu länge så det kanske behövdes. Det var ju inte så kallt idag så det var inte så farligt.

Nu ska jag sy lite, det är jätte kul. Har gjort om en tröja till ett linne. Nu håller jag på att sy en kjol till, behöver en dragkedja bara, det är ju stängt i syaffären idag, dumt...

Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0