En vandring runt vackra Varberg

Igår fick vi uppleva hela Varberg, vilket var på tiden. Vi tillsammans med 1400 andra damer och herrar (vi var bland de yngsta) från hela Sverige deltog i TappaVarvet, men med olika sträckor. En riktigt upplevelse på totalt 3,6mil.

Det har ju regnat hela veckan så alla var riktigt nervösa över hur vädret skulle bli denna lördag. Men klockan 9 möttes vi upp i Societetsparken för att ta del av information och sen bar det av och vi fick solsken hela vägen. Vandringen gick längs strandpromenaden, upp i stan, över torget mitt i marknaden, bort mot Håsten, in i villakvarteren, ut till gamla handelstaden, genom Träslövsläge, genom en kohage, tillbaka längs strandpromenaden (fullt av surfare då det blåste väldigt mycket denna dag) och upp på borggården i Varbergs fästning. Längs vägen var det 6 stopp där det bjöds på frukt, fika, underhållning och lunch.

Jag har aldrig vandrat så långt tidigare och var rädd att jag inte skulle orka eller få ont i fötterna. Men målet var att ta mig runt. Efter sex timmar var vi i mål och både jag och Eric var tacksamma att vi inte hade känt efter om vi hade ont tidigare. När vi sedan skulle lämna borggården för att gå hem insåg vi att vi nog hade en och annan blåsa på fötterna och benen var ruggit tunga. Vi stapplade oss ca 100 meter sen tog vi glasspaus. Vi insåg att det nog var bäst att gå och handla mat direkt, för när vi kommer hem blir det nog inte att vi skulle orka lämna soffan. Sagt och gjort till Kvantum det bar och när vi kom hem däckade Eric. Duschen var efterlängtad och fötterna, AJ! Jag kunde inte ens spruta vatten på dem, så ömma. Kollade på dem och tyckte att stortåarna såg väldigt stora ut... Inte konstigt då halva tårna var stora vattenblåsor.

Hela kvällen spenderades framför tven och efter Robinsson slocknade vi.

Idag har vi målat väggarna så nu är det iaf helt vitt i tvrummet. Men det ska målas igen. Men innan vi kunde börja måla behövde vi nya pänslar och rollisar. Så vi tog på oss skor, jag fick ta sandaler som inte täckte tårna, för att sedan ta fram cycklarna, punka på Erics cykel. Jahopp bara till att gå till Lassabacka då, på rekordtid i långsamhet. Jag kände mig som en 90åring. Stapplandes kom vi tillslut hem iaf och har nu målat.... Så nu....pluggdags.

Eric innan start i SocietetsparkenJag redo att ge mig iväg
Vi innan start i Societetsparken

Över torget mitt i torghandlen fick vi gå tillsammans med dessa musikanter

Eric hittade några vännerFikastopp ute på landetJag hittade också vänner
Vi fick även uppleva den vackra lantidyllen, fika inne på en gård med ett band som spelade, massa djur av olika slag, söta små stugor och lyxiga stora sommarvillor med havstomt.

I mål i ett blåsigt borggården. Kallt och trött.GlasspausKolla halva tån är en vattenblåsa, aj.
Väl i mål.... Trött, mör, glass och blåsor.....

Vi är sjukt stolta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0