Engelska

Idag ska jag jobba, börjar kl 13-18.30. Så nu kollar jag på morgonprogrammet och ska plugga. Ska läsa Christian Grönroos artikel, på engelska om marknadsföring för tjänsteföretag. Läste en annan igår och ska sedan jämföra de olika. Jag är väldigt nöjd att jag tog mig igenom den förra så ska baskemig kämpa mig igenom denna också.

På tal om engelska så har jag nu bara alla slutproven kvar i min engelskakurs som jag läser. Ska bli klar innan jag ska till London den 26 november så det blir till att plugga massor nu. Problemet är bara att vi har en stor gruppuppgift i Marknadsundersökningen också. Det som är dumt med gruppuppgifter är att man måste träffas och att man inte kan göra det när det passar en. Blir ju en hel del med jobbet också och om vi då ska träffas i Borås så blir det ju hela dagen. Annars hade det ju funnits flera timmar som man kan sitta här... Ja det blir lite tokigt iaf...

Ha en bra dag alla!!


Kommentarer
Postat av: Marika

Duktig du är som kämpar med din engelska! Jag vaknade med upp nu i veckan och konstaterade att jag måste med kämpa med detta. Niclas rekomenderade mig att köpa lite ungdomsböcker på engelska...jag vet inte om han tycker att jag är lite ungdomlig eller om han menade att de var lättare :-) jag får fullständig tunghäfta när någon ringer och pratar engelska! Skulle prata engelska med en professor nu i veckan och de var då mitt konstaterande slog till

2009-11-05 @ 12:42:33
Postat av: MOR

ujuj - det lät inte kul...

2009-11-05 @ 18:59:54
Postat av: Katrin Svensson

Hej hej

Kul att du gillar min blogg...Japp det löste sig med registreringen, det va bara jag som inte fatta ping pong plus att Eva hade glömt att tilldela mig några artiklar.

See ya

Kramar

2009-11-05 @ 19:14:05
URL: http://kuttrans.blogg.se/
Postat av: malin björk

JAg fixade det och jag fick bra respons från min lärare, Jag är så stolt!!



Marika du kan låna mina två shopaholic-böcker på engelska. Ska köpa fortsättningarna också, är hilma bra att läsa och de är roliga!!



Vad bra att det löste sig Katrin!!



SES SNART MAMMA!!

2009-11-05 @ 19:23:39
URL: http://maliiinbjork.blogg.se/
Postat av: Martina

Vill man så kan man! Kämpa på. När du kommer hit blir det inte ett ord på svenska! Hihi. Det är bra träning att vara nånstans där man MÅSTE prata.



Kan ju säga till Marika att läsa böcker på engelska är jättebra! Man lär sig mycket på det fastän man kanske inte tänker på det. Speciellt ordföljden när man pratar.



Nej Malyn, än är det inte så kallt här i England. Inte i London i alla fall. Nu när familjen var över på besök hade vi omkring 13-16 grader, så man behöver inte ha på sig jacka om dagarna. Kvällarna är dock lite kyligare. Men inga temperaturer under 8 grader ens om nätterna. Väldigt stor skillnad mot Sverige, mamma sa att de redan haft lite snö! Här går vissa fortfarande omkring i linne och sandaler. Konstigt. Trodde inte att England var så tropiskt som det är :) Haha.



Ska bli så roligt när du kommer hit! Jag ska visa dej runt i stan, vi ska titta på alla fina sevärdheter, gå på museum och utställningar, marknader och en massa annat kul! Längtar!



Saknar dig bästis. Hoppas du tar väl hand om dig.



Puss o Kram



Martina

2009-11-05 @ 21:24:49
URL: http://martinailondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0