Nervös

Nu är jag nervös och jag har den där fruktansvärda känslan av prov som jag alltid hade i gymnasiet. Jag riktigt känner den där inre paniken i kroppen. Jag måste bara kämpa emot så jag inte får den där hemska spärren när jag väl sitter där och ska skriva, läsa och lyssna... Magen bara drar ihop sig, får en klump i halsen, ögonen fylls och jag kan verken tänka eller se, allt bara flyter ihop. Det som jag är mest orolig för idag är att jag inte ska hinna. Som jag skrivit innan så när jag övade tog det 3,5 timmar när jag idag får 1 timme på mig. Det är nog det värsta, att jag ska behöva stressa igenom allt.


Jag hade verkligen behövt plugga och pränta in all grammatik och en mängd ord men jag har totalt stopp. Jag är för nervös... Men vad skönt det ska bli att få detta undanstökat. I morgon är det den muntliga delen. Den har jag inte en susning hur det ska gå. Jag har ju läst kursen på distans, alltså inte haft någon muntlig del innan. Så jag vet inte hur jag pratar, så det ska bli intressant...


Kommentarer
Postat av: Helena

Good luck :)

2009-11-19 @ 10:35:36
Postat av: maria

ja, varberg verkar vara fint också!

man får ju rätta sig lite efter jobbsituationen också tyvärr. hoppas att vi ses i gbg då :)

2009-11-19 @ 11:01:54
URL: http://killaparty.blogg.se/
Postat av: Martina

Det kommer att ga jattbra! Och nasta vecka blir det upp till bevis :) Da ska det pratas egelska! Hihi. X

2009-11-19 @ 15:20:01
Postat av: Marika

De kommer gå bra, livet går vidare även om de inte skulle göra det. Tänk på att du har fått ett drömjobb! Viktigast är att du själv känner att du kan prata lite engelska för det finns inte en ända arbetsgivare som kommer titta på vilket betyg du hade i engelska utan de är bara intresserade av om du kan kommunicera och de säger du ju att du kan såklart :-) Där är vi inte lika, mina klasskompisar hade inte hunnit med att skriva halva provet innan jag var klar, jag har inte tid att tänka när jag skriver prov jag bara skriver som en galning...

Lycka till imorgon och pressa dig inte, de blir de bara sämre av du ska ha de krafterna senare i livet!

2009-11-19 @ 19:11:06
Postat av: malin björk

Tack Marika vad fint skrivet. JA det är så sant men jag pressar mig alltid som du kanske har märkt, jag kan inte bara göra något halvdant... I morgon så kommer jag få höra min engelska röst för första gången på väldigt länge så det ska bli spännande. Jag liksom har hoppats på att det är någon annan som hoppar in i mig i morgon och att jag ska prata av mig själv... Högst troligt kanske... Men det är min plan iaf.



Ja jag hoppas verkligen att det är mittt drömjobb och jag ska nog faktist försöka satsa på att det ska bli det... Det har potential om man säger så, det handlar bara om tid just nu för min del, ska väl ta och prioritera som Anna säger!



Godnattkram syster och alla andra!

2009-11-19 @ 22:25:52
URL: http://maliiinbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0