Tokblåser

Det är helt sjuk vad det blåser. Jag sitter på ovanvåningen nu, jag tog tag i trappans handtag precis för att hålla mig fast, jag trodde på allvar att taket lossnade. Hela skrivbordet skakar.

Jag gick och handlade innan. Det gick okej att gå till Hajen, men fick några rejäla sjutsar framåt ibland. Men när jag skulle gå hem tog det i ordentligt. Jag möttes först av en flygande kioskpapperskorg rakt emot mig. Jag kämpade med mina två riktigt tunga kassar. Såg för det första knappt ingenting, jag hade mössa på mig men den blåste av hela tiden så jag fick lägga den i påsen, så mitt hår var både i ögonen och munnen hela vägen. Jag gick mellan husen och vinden snurrade runt. Så ena sekunden flög jag framåt med springandes steg medan jag i nästa sekund fick helt stopp, som att gå in i en vägg. Plus att kassarna flög fram och tillbaka, kors och tvärs så jag snubblade på dem hela tiden. Om det var någon som tittade ut från husen så skrattade de nog åt mig. Jag var faktiskt rädd att jag skulle få något på mig i huvudet eller så från taken eller träden kanske. Jag som knappt orkade bära de tunga kassarna bara. Nu är jag hemma, helt svettig nästa ju.

Idag har jag även fått plugga lite, har skrivit 5 sidor om direkthandel nu. Skickat in det till läraren för ett utlåtande. Ska lämnads in nästa vecka. Men då har jag även tenta på onsdagen så jag vill bli klar med den uppgiften så fort som möjligt så jag kan plugga till den. Har inte särskilt mycket tid till det dock. För jag ska iväg hela helgen vilket ska bli superskoj!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0