Kurorten

Nu är det söndag och jag har haft en underbar helg tillsammans men Eric på Varbergs Kurort.

Jag tar det från start:

Lördag morgon, jag börjar jobba kl 9, vi städar i butiken och öppnar kl 10, KAOS!!! Det var vår sista dag och erbjudandet var; fyll en stor Bik Bok påse för 99:-... Alla kläder i hela butiken var slut kl 11, förstår ni hur sjukt detta är och hur galet det var i butiken. Vi skulle ju stänga kl 16 men vi stängde redan 13.15 då sista betalande gick, alltså enbart kö från 11.

Jag har också handlat denna veckan, senaste fynden har ni här:

Jag plussade ihop dess ordinariepriser innan, jag höll på att svimma... (Karro läs inte detta) det blev 10532 kr... Det är helt sjukt!!!

Jahopp, var i hela fridens namn ska allt få plats? Får sortera bland det gamla då. Jag började lite smått med de få jeans som jag har här i huset (alla andra är nerpackade) och det blev en det som helt enkelt inte får tillhöra mig längre. Jag får väl ta ett riktigt röj och är det någon som har något tips på vad jag ska göra av allt så säg till. Funderar på Tradera, blocket, loppis eller något liknade, eftersom det är så gott som nya kläder... Jag tror jag skulle kunna starta en affär till och med...

Jaja, nog talat om det.

När jag slutat så kom Eric och vi började gå mot Kurorten, anlände kl 14, vilket var då vi fick checka in. Hissen upp till rummet. Oj förlåt, sviten och där väntade ett härligt fruktfat.


Utsikt från sviten


Vårt sovrum, men hade även kök, vardagsrum och badrum, det var en svit jag skojade inte, lyx!

Efter det blev det bad, bubbel och bastu, sedan en promenad längs havet och ännu mera bad, bubbel och bastu. Kl 20 var det dags för supé, fyrarätters middag.


Meny


"Apelvikare" räkor, rökt lax, pepparrot på toast


Bruchetta med buffelmozzarella, solmogna tomater samt olivolja


Skaldjursfärserad rödtunga med vitrotsreoss smaksatt med citron och dill samt vitvinsås


Mörk chokladmousse serveras med hallonsorbet samt knäckflarn

Efter maten blev det en kopp te (kaffe) och ett sista kvällsdopp i de upplysta bassängerna. (En 32gr, en 34gr sötvatten, en 14gr, en bubbelpool samt en ångbastu, en 55gr och en 85gr bastu... )

På morgonen var det frukostbuffé, ahhh, goottttt!


Drömfrukost! Så efter en timmes njutning slutade det med detta X 3 port...

Påtal om njutning, efter denna utsökta frukost var det dags för vår behandling. "Vi tillsammans" startade med fotbad, jag fick sedan ett varmt bad med olja då Eric fick massage, halvtid var det fruktpaus och sedan byte, jag fick massage och Eric bad, totalt 80 minuters underbar tid. Efter detta bubblade och bastade vi ett tag för att sedan packa ihop på rummet. Men vi var inte klara för det. Kl 11 var det yoga och vi är fortfarande störmätta men det är bara att glömma för nu är det lunchbuffé. ÄT!!! Ojoj

 
I en proppfull mage trycktes detta X 3 portioner ner... Buffé som sagt...


... vilket resulterade i att vi båda såg ut såhär i 1½ timme innan vi ens kunde lyfta oss. Nu är kl strax 18 och Eric ligger utslagen och sover på soffan och jag kan fortfarande knappt röra mig. Det är inte bra att äta så mycket...

Vi har iaf haft en helt underbar helg! Tack Eric för det.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej tjejen:) asså helt sjukt galet vad mycket kläder, vågar du säga vad du fick betala för allt det där?

Vilken mysig och underbar helg du verkar ha haft, det kanske man ska spara ihop till och unna sig själv lite dyr vardagslyx för en gångs skull:)

kramar :)

2009-09-06 @ 18:23:29
URL: http://sofianorborg.blogg.se/
Postat av: malin björk

Du jag håller det för mig själv... Det är galet!!!



Men jag kan ju säga så mycket som att de som inte har varit på Bik Bok denna veckan har verkligen missat något!



Helgen har varit helt underbar. Gör det, kanske bara en behandling eller en dag i spat.

2009-09-06 @ 18:37:27
URL: http://maliiinbjork.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja, jag kan inte mer än hålla med Sofia, din helg verkar ha varit underbar :)



Så bra att du ska gå på onsdagen (på eventdagarna) då kan vi mötas där. På tisdag fm ska jag gå med Janna :)

2009-09-06 @ 19:23:28
URL: http://ontheinside.bloggsida.se
Postat av: Anna

Åh vilken underbar helg eric bjöd dig på! Jag är helt galet avis! Vill också göra det! Det såg ut som att maten var helt underbart god också + att det var buffé haha Du=Buffè går inte riktigt ihop... Jag är hemma och är sjuk idag, ska försöka skriva på arbetet.. Suck! Vi hörs ikväll! Puss och Kram

2009-09-07 @ 11:03:32
URL: http://annasida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0