Vi har varit i ett paradis

Nu är vi hemma igen efter en vecka i paradiset. Det har känts som en dröm varje minut av resan.

Dagarna innan vi skulle åka så var det hajtatacker i Sharm el Sheikh, så det var inte jättekul då jag har sjuk hajskräck och hade inte en aning om att det fanns hajar i Egypten. Men i vilket fall for vi dit med tron om badförbud. Men vi var i Dahab, ca 10 mil norr om Sharm el Sheikh och där var det full aktivitet i havet. Vindsurfare och dykare. Så vi badade varje dag. Dock höll vi oss till strandkanten och det blev inga utflykter till havs.


Vårt hotell, Hilton. Bilden är tagen från vår balkong, så otroligt fint.


Vi spenderade alla dagarna nere på stranden, det var ca 26 grader i skuggan varje dag. Vi ställde klockan på 07.00 varje dag för att gå och äta den fantastiska frukosten och sen ta plats i solstolen runt 08.30 för att njuta av varje sekund.



Strandsysselsättning...


Solen böjade gå ner vid 16 tiden så då blev det strandbaren med yatzy.


Här är vi i baren med våra nyfunna vänner från Norrköping, Cissi och Timo. Samt vår trevliga bartender.


Trots semester så kunde jag inte låta bli att jobba lite, så jag blandade lite drinkar..



På fredagskvällen var det galakväll. Då hade de dukat upp ute och grillade bakade bröd, sen var det underhållning. Gott och jättetrevligt!


På lördagen blåste det upp en hel del på dagen så då gick vi in till Dahab. Mysig stad. Vi gick tillbaka och åt lunch sen fortsatte vi sola. Så det blev bad och sol alla dagar, fantastiskt!


Vi var ju tvungna att prova på vattenpipa, ingen tobak eller alkohol bara smaksatt med äpple och mint, annorlunda men lite småtrevligt faktiskt.

Kvällarna var så vackra, solnedgången var så fin att jag smälte. Det blev några strandpromenader på kvällarna, hur underbart låter inte det...?


Maten har varit kanon hela veckan. Vi hade all inclusive. Fantastisk frukost, bröd, frukt, pannkakor, omelett mm. Lunchen var olika varje dag, allt från kebab till falafel och kyckling. Därefter kunde man få glass, dricka, drinkar, pizza eller vad man nu önskar. 19.00 serverades middag, olika världsteman varje dag och många olika alternativ. Allt var ju buffé så det var bara att välja och vraka bland allt det goda både frukost, lunch och middag. Det var även efterrätter till all mat, farligt.



Kan avsluta med att säga att jag längtar redan tillbaka. Det har varit helt fantastiskt, varje minut, varje sekund, en drömresa i paradiset!

Kommentarer
Postat av: sofia

fina bilder sötan! Jag kan säga så mycket att mitt projekt handlar om tyg och en symaskin ;) heh Saknar dig!!<3

2010-12-17 @ 20:56:35
URL: http://sofianorborg.blogg.se/
Postat av: syster

Ser hur skönt ut som helst!!!

2010-12-18 @ 14:54:38
Postat av: Helena

Min tur att vara avis på dig ;-) Hoppas vi ses nåt i jul! Kramar

2010-12-18 @ 23:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0