"Satan i gatan!"

Igår var vi på Östersjöfestivalen. Redan i måndags så blev jag dålig i halsen och när jag vaknade på tisdagen var jag ingen höjdare men blev lite bättre på dagen och sen värre på kvällen. Igår när jag vaknade hade jag feber och extremt ont i halsen. Men jag såg ju så mycket fram emot kvällens konstert så jag slängde i mig Ipren och sen fick jag leva på Iprens verkan och halstabletter hela dagen. På kvällen var jag ingen höjdare med klarade mig mycket på att jag tyckte att det var så fantastiskt. Men att stå i regn och bli blöt och att sjunga loss till alla Maggios låtar var inte bästa medicinen. Så ni kan ju räkna ut hur jag mår idag. Tur jag inte ska säga det jag skriver nu för då hade jag inte fått fram ett ord, så får använda lappar och sms idag om jag vill få fram något. Så idag blir det rejäl vila hela dagen och hoppas på bättring till i morgon.
Först spelade Bo Kaspers Orkester. De var en mysig start, lite stilla och enkelt, gillar ju nya låten Dansa på min grav, jättefint förutom att han tappade bort sig i texten och fick nynna... inte okej...
Sen var det Sven Ingvars. Vi hade lite skrattat åt att de skulle spela. Men oj vilka rockgubbar. Vi blev tom lite oroliga då vi kände igen hela sju låtar. Riktigt bra faktiskt, kändes mer rock än dansband, kul!
Men till sist var det efterlängtade Maggio. Jag har ju varit lite såld på hennes musik sen första plattan för många år sedan och har varit på en konsert tidigare på Storan i Göteborg. Men detta var grymt bra och fullt ös hela tidnen på scenen! Efter spelningen sprang vi på henne på gatan, då var jag snabb upp med kameran.
Nu ska jag slänga i mig en Ipren och gå och lägga mig igen, ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0