Dan före dan före dopparedagen!

Nu är jag julledig till på måndag! Så nu blir det julmys för hela slanten.

GOD JUL PÅ ER ALLA!!!

Fjärde ljuset är tänt!

Jag har inte hunnit plocka upp julpyntet mer än julstjärnorna. Men igår fick jag upp adventljustaken iaf. Så nu sitter jag och myser i soffan med min frukost till nyhetsmorgon, med alla fyra ljusen tända. Härlig söndag! Snart kommer även min gosse hem från spelning i malmö hela helgen. Nu blir det julmys hela veckan!

Oj oj fjärde advent i morgon

Himel vad tiden sprang iväg. Mindre än en vecka kvar till julafton!

Vi har varit i ett paradis

Nu är vi hemma igen efter en vecka i paradiset. Det har känts som en dröm varje minut av resan.

Dagarna innan vi skulle åka så var det hajtatacker i Sharm el Sheikh, så det var inte jättekul då jag har sjuk hajskräck och hade inte en aning om att det fanns hajar i Egypten. Men i vilket fall for vi dit med tron om badförbud. Men vi var i Dahab, ca 10 mil norr om Sharm el Sheikh och där var det full aktivitet i havet. Vindsurfare och dykare. Så vi badade varje dag. Dock höll vi oss till strandkanten och det blev inga utflykter till havs.

Vårt hotell, Hilton. Bilden är tagen från vår balkong, så otroligt fint.

Vi spenderade alla dagarna nere på stranden, det var ca 26 grader i skuggan varje dag. Vi ställde klockan på 07.00 varje dag för att gå och äta den fantastiska frukosten och sen ta plats i solstolen runt 08.30 för att njuta av varje sekund.

Strandsysselsättning...

Solen böjade gå ner vid 16 tiden så då blev det strandbaren med yatzy.

Här är vi i baren med våra nyfunna vänner från Norrköping, Cissi och Timo. Samt vår trevliga bartender.

Trots semester så kunde jag inte låta bli att jobba lite, så jag blandade lite drinkar..

På fredagskvällen var det galakväll. Då hade de dukat upp ute och grillade bakade bröd, sen var det underhållning. Gott och jättetrevligt!

På lördagen blåste det upp en hel del på dagen så då gick vi in till Dahab. Mysig stad. Vi gick tillbaka och åt lunch sen fortsatte vi sola. Så det blev bad och sol alla dagar, fantastiskt!

Vi var ju tvungna att prova på vattenpipa, ingen tobak eller alkohol bara smaksatt med äpple och mint, annorlunda men lite småtrevligt faktiskt.

Kvällarna var så vackra, solnedgången var så fin att jag smälte. Det blev några strandpromenader på kvällarna, hur underbart låter inte det...?

Maten har varit kanon hela veckan. Vi hade all inclusive. Fantastisk frukost, bröd, frukt, pannkakor, omelett mm. Lunchen var olika varje dag, allt från kebab till falafel och kyckling. Därefter kunde man få glass, dricka, drinkar, pizza eller vad man nu önskar. 19.00 serverades middag, olika världsteman varje dag och många olika alternativ. Allt var ju buffé så det var bara att välja och vraka bland allt det goda både frukost, lunch och middag. Det var även efterrätter till all mat, farligt.

Kan avsluta med att säga att jag längtar redan tillbaka. Det har varit helt fantastiskt, varje minut, varje sekund, en drömresa i paradiset!

Vita duken

I kväll så provade vi Vita Duken. En restaurang på bion här i stan. Det var riktigt gott, buffé på oxfilé, lax, potatisgratäng och efterrätt.
Nu är det verkligen ju, massor av snö och julpynt, ljusstakar och julstjärnor överallt. Mysigt!

Se upp i backen!

Igår var det julpyssel och plulkaåkning men syrrans små killar. På kvällen var det lördagsmys hos Martina, god mat och så kollade vi på gamla bilder från högstadietiden. Mycket konserter, Melody Club, The Sounds, Lambretta och Paris. Vi insåg då att vi verkligen inte var till vår fördel på den tiden, tror aldrig att jag kommer ha rött och svart hår igen faktist. Tror även Martina kommer att le på alla bilder nu mera, hihi.

Idag är det packning som står på schemat! Sommarkläder, bikinis och glada färger...Härligt!

lite obekväm

Lite uppdatering

Oj så kass jag är på att blogga nu mera. Vad ha hänt tro... humm Resa är bokad och ja inte många dagar kvar nu... Men mindre kul med hajattacker i området där vi ska till. Hoppas på att de ska få bort dem tills vi kommer. Varmt och skönt ska det bli iaf, längtar!

Har kommit på att det är snart jul. Snöstorm ute och klass 1 varning, snart andra advent, julpysser och julbak i helgen. Julkalendern är öppnad, julstjärnorna är uppe och julklapparna har börjat fyllas på här. Men oj vad fort det har gått. Nästa vecka har jag jobbat och bott här i ett halvår. Känns som jag nyss flyttade hit. Galet!

Förra fredagen hade vi julfest med jobbet. Supertrevligt! och vem stod för underhållningen? Jo Jens, så det var massa dans, härligt!