Lucia

Hej på er!

Jag har haft en jätte härlig helg. I fredags var jag och Eric på julrunda i Varbergs stad. Julhandlade och lunchade på stan. Sen började han jobba vid 3, jag stannade kvar i stan ett tag till. Gick till Karro, min boss från Bik Bok som nu är boss på Dressmann. Vi fikade lite sen tog jag en lite sväng till på stan för att sedan gå hem och laga mat. Fredagskvällen bestod av Idol! Finalen var väl inte så oväntad kanske och båda var bra så för mig kvittade det lite vem som vann. Men det var säkert bra, men jag tycker nog att det var det bästa finalisterna någonsin...

Igår började jag jobba kl 11, så vi hann med en snabb vända på marknaden på torget innan. Det var mysigt att jobba i lördags för vi hade lite lussetema. Jag och Tess hade vita klänningar på oss och glitter i håret. Lisas dotter och hennes kusin var utklädda till tomte och tärna och bjöd kunderna på pepparkakor. Men de åt nog upp de flesta själva, men söta var de iaf. På kvällen var Sofia här hos mig, Eric jobbade. Vi köpte pizza och glass och hade en myskväll med film.

Idag var jag och Eric på Kurorten. Vi badade och sen åt vi den fantastiska lunchbuffén. Han blev kvar där för han skulle jobba idag också. Nu sitter jag och knaprar hemmabakade pepparkakor i soffan och bara tar det lugnt.

Det är första helgen på väldigt väldigt länge jag har kunnat slappna av, inte pluggat och inte projekt som hänger över mig. Så fantastiskt!

Nu springer det små lucior här utanför, de är inne hos grannen och sjunger nu så de kommer väl strax och knackar på. Jag har inget att bjuda på så dörren får väl hållas stängd.

Hoppas att ni också har haft en bra helg!



Sofias och min glass...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0