En vinterdag i göteborg

Vi tog tåget mot Göteborg 11.40 och var framme 12.20. Det blev en snabb vända genom Nordstan, no shopping idag då plånbokens innehåll var måttligt litet, har konstaterat att alla pengar har gått åt till uteluncher och mat + julklappar. Dagen har fortsat på denna visa då det blivit både lunch och middag ute.



Efter en snabbvisit i Nordstan blev vi hungriga och begav oss till vårt favvisställe Fröken Olsson. Där blev det lunch bestående av vegetarisk lasagne och paj, vi delade hälften hälften så vi fick lite av varje. Sen blev det en liten vända på stan för att sedan konstatera att det väntade mörket hade kommit. Då gick vi bort mot Liseberg.



Efterlängtade brända mandlar hör julmarknader till. De blev även kanderade cashewnötter vilket jag aldrig har sett innan. Det var gott och ett perfekt alternativ till äldre som kanske inte vill förstöra sina tänder då de var en aning mjukare.



Jag hade även bestämt att jag skulle prova på knäckäppel med kokos. Men vilken miss, STENHÅRT. Så detta ska de äldre helt strunta i. Det gick inte att ta sig igenom den hårda knäcken. Jag fick slå äpplet allt vad jag kunde mot ett staket för att få hål på den så man kunde gnaga lite försiktigt. Jag hade fått för mig att det skulle vara varmt och kanske och inte så svårätligt.



Det var verkligen vackert med alla miljontals lampor...



När det väl var dags att bege sig mot tåget så hade jag varken fingrar, fötter eller lår kvar. det blev gatlopp genom hela staden till stationen, en och en halv timme till tåget skulle gå. Jahopp det var bara att leta efter middagsställe då. Valet föll till sist på grillbuffé på stället brevid SoHo.

Nu har vi börjat bli varma igen och är fortfarande proppmätta.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0