rocky road


Alla pratar om denna fantastiska godsak som Leila har skapat. Jag har inte lyckats smaka på den än. Jag fick receptet av Anna idag så det var väl bara till att göra det själv. Men man skulle ha mörk choklad i, jag gillar inte mörk så jag tog vanlig mjörlkchoklad, vilket bara smälter när man tar i den. Så den blev väl inte på riktigt antar jag. Men gott är det iaf..

12 kakor
600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 2 påsar dumlekola
2 2 nävar mini marshmallows
3 3 dl salta jordnötter
1 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


Kommentarer
Postat av: Eric

Mumma, ser jag framemot. Om det är något kvar vill säga...

2009-12-17 @ 17:43:15
Postat av: Martina

Ser inte helt dumt ut det där! MUUUUUUUMMMMSSS! :)

2009-12-20 @ 09:43:21
URL: http://martinailondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0