Midsommar!

Nu sitter jag i vårt fina hus, tittar ner mot havet och ser regnet ösa ner. Vi kom till Karlskrona i torsdagskväll. Det var en skön sommarkväll så det blev en härlig kvällspromenad längs vattnet.

Igår var det midsommarafton. Vi startade dagen ute på Tjurkö hos Peters mor och far. Det bjöds på sill och potäter med jordgubbar efter, gott. Vädret var halvbra men det var uppehåll och solen visade sig så vi satt ute, det var ju trots allt midsommarafton.

Vi hade bestämt att vi skulle ut med båten på eftermiddagen. Eric och Peter gjorde en picknickkorg med goa rullar med sill och härliga gojor i, även en fiskburgare i klass med den jag åt i Smögen. Vädret var ingen höjdare och det blåste mycket. Men vi trotsade så vinterjackorna åkte på och vi for ut på havet. Det blev en vacker kväll och vi kom hem vid 9 tiden. Då var jag riktigt effektiv och pluggade hårt tills vi skulle sova, kanske inte så socialt men jag blev nöjd.

Idag kommer Marika och familjen till oss. Det var så länge sedan jag träffade dem, i Påskas. Jag ser fram emot att höra lilla Viktor snacka.

Hoppas på lite bättre väder i morgon, då får det väl bli en liten segeltur.


Vi tog på oss allt vi hade, vi skulle absolut inte frysa...


Mamma käkar fiskburgare...



Karlskronas skärgård är bra vacker!


Mamma frös inte, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0