Förbannade SJ

Jag har haft en underbar helg hos pappa och Ingrid. Idag var jag även hos mormor och mamma var på besök där också. Supermysigt med andra ord.

Men dagen har inte avslutats så bra. Skulle ta tåget kl 15.32 från Hässleholm till Varberg. När jag kom till stationen så stod det att tåget var inställt och ersätts med buss från Magasinsgatan bredvid stationen. Vi står ca 50 personer och fryser ute på gatan och de säger i högtalarna att tågets ersättningsbuss kommer 15.38. klockan blir 16.10 och ingen buss kommer. Vi är nu halvt stelfrusna hela bunten. Det börjar spridas i folkmassan något om kl 17. Fem minuter senare har vi alla hamnat i en lång kö till resecentrums info. Stackars gubben fick nog ta en del skit från alla arga resenärer. Men vem sjutton ska man prata med då. Ingen info alls!

Ja han säger iaf att det ska komma en buss till Göteborg kl 17. Men jag vill vara säker på att komma hem så jag begär en biljett till ett tåg som ska gå kl 18.28. 16.50 står jag och en annan tjej nere där bussen ska stå för att säkert komma med då vi är väldigt många som ska få plats. Det kommer en buss och alla kommer springandes. Men denna buss ska bara gå till Halmstad. Jahopp, det hoppar på tre glada och bussen kör iväg. Tre personer på en hel buss, sanslöst. Men han sa att det skulle komma två bussa till Göteborg innom fem minuter och nu är kl 17.10. När klockan är 17.30 vet vi att tåget som skulle gå 17.28 är minst en halvtimme försent, men nu står det 17.51 så vi beger oss mot perrongen för att ta tåget istället då det inte kommer någon himla buss. Jag har nu ingen känsel i fötterna och har kramp i hela ryggen och axlarna för jag fryser så. 17.40 ställer jag mig ute och vänta på tåget och 17.58 kommer det äntligen!

Fortfarande inte en gnutta information, det är så sjukt dåligt!!!

Kom alltså hem 19.30 istället för 17.11.

Någon hjälp SJ för de kan ju inte klara ut ett smack!!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Reklamera din biljett så får du 50% tillbaka på biljettpriset. Lite plåster på såren kanske...

2010-02-08 @ 09:35:41
URL: http://fancyfacts.wordpress.com
Postat av: malin björk

Jag har faktist gjort det, får se hur det går...Men tack för tipset!

2010-02-08 @ 10:55:59
URL: http://maliiinbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0